Cześć :) W mojej „cegle” sprowadzonej z Wielkiej Brytanii klimat wdał się we znaki…
Rdza przeżarła mocowanie kolektorów, przepuszczały powietrze i były nieszczelne.



Korzystając z wolnego weekendu postanowiliśmy odświeżyć układ wydechowy w BMW K1100 :)
Wytoczyliśmy krążki na mocowania kolektorów do głowicy:
39301990_1625443537584976_4577880902071222272_o
Wycięliśmy kształt zbliżony do oryginalnych mocowań:
39442782_1625443634251633_4758578156263178240_o
Jak to przy takich pracach bywa, nie wszystko poszło zgodnie z planem ! Z głowicy udało się wykręcić tylko 3 z 8 szpilek…
Spawarka „poszła w ruch”, przyspawaliśmy nakrętki i … odkręciliśmy tylko kolejne dwie, przerdzewiałe szpilki ukręcały się jedna po drugiej.
3 szpilki trzeba było rozwiercać i wygrzebywać (bardzo czasochłonne i wymagające cierpliwości zadanie :)).
39245749_1625443670918296_422155049943171072_o
Następnie pozostało już tylko nagwintować otwory. Jeden z otworów stawiał wyjątkowy opór i trzeba było wytoczyć szpilkę dwustopniową…
39406130_1625443584251638_4872546195794296832_o
W związku z tym, że straciliśmy na tą pracę mnóstwo czasu i cierpliwości postanowiliśmy wymienić i zrobić wszystkie nowe szpilki :)
39453326_1625443327584997_7680241131224825856_n
Gotowy, układ wydechowy jest szczelny, nie przepuszcza i spasowało wszystko idealnie. Podeślę gotowe, pomalowane kolektory w następnym poście.
Nie oszlifowany, nie pomalowany zestaw wygląda tak:
39344129_1625443314251665_6749333100397854720_o

39298835_1625443297585000_2783959193806176256_o

Tutaj macie jeszcze krótki filmik dla ciekawskich którzy chcą ogarnąć samemu i zaoszczędzić kilka stówek :) :

About The Author Siwek